e mag

">

duminică, 19 decembrie 2010

Muierea latina

Poate in limba romana termenul de muiere are un sens peiorativ, dar in portugheza si in spaniola el( bineinteles asemanator) inseamna femeie.
Nu pot sa nu observ faptul ca cei din America de Sud, care au fost cuceriti de spanioli si portughezi, se considera latini. Pai daca cei care i-au cucerit erau urmasi de latini, este destul de evident ca aceasta calitate s-a disipat.
Mai mult, ma amuza faptul ca aproape nimeni nu considera poporul roman drept unul neo-latin. De ce insist totusi ca romanii sunt latini? Stiu ca aceasta calitate atrage dupa ea si defecte, precum delasarea, iubirea patimasa, predispozitia pentru alcoolism:P, dar inainte de toate ne deosebeste de ceilalti care au avut stramosi barbari.
Chiar imi amintesc de un schimb de replici intre mine si un lituanian, care m-a auzit vorbind in romana si mi-a spus ca e limba de barbari. L-am pus la punct spunandu-i ca stramosii mei nu au fost barbari (nici chiar dacii nu mancau carne cruda), insa ca despre ai lui am ceva dubii.

Un comentariu:

  1. tocmai pentru faptul ca latinii nu-s delasatori n-am fost si noi victimele lui hitler si spune-le slavilor ,de exemplu, ca alcoolul este un defect al latinilor. hai sa blamam o lume intreaga si sa denigram sute de poeti straluciti pentru ca au cutezat sa iubeasca patimas, lucru considerat defect de o mucoasa ca tine!

    RăspundețiȘtergere